Acasa / Proiecte în derulare / Noul proiect BASE: evaluare comportamentală pentru îmbunătățirea mediului școlar

Noul proiect BASE: evaluare comportamentală pentru îmbunătățirea mediului școlar

În mod ideal, mediul școlar ar trebui să reprezinte, împreună cu casa, unul dintre locurile cele mai prietenoase și sigure în care se trăiesc emoții pozitive și se beneficiază de oportunități sănătoase. Din păcate, acest lucru nu se potrivește cu actualitatea multor școli în care natura eterogenă a nevoilor educaționale face ca relația de predare-învățare să fie dificil de construit. Incidența actelor de violență la școală este statistic mai mare decât înainte. Numărul tot mai mare de incidente evidențiază o lipsă de direcție și o coerență privind modul în care școlile ar trebui să gestioneze și să răspundă comportamentelor provocatoare. Profesorii, în fiecare zi, în toată lumea, depun eforturi uriașe pentru îmbunătățirea serviciilor educaționale și a oportunităților pentru elevii cu dizabilități sau comportamente problematice, adesea însă fără succes. Elevii, din ce în ce mai mulți, chiar și cei care au un fond social bun, sunt descoperiți în mijlocul activităților de rupere a regulilor, agresându-i pe alții, luptând, hărțuit repetat, manifestând comportament perturbator în timpul lecțiilor sau manifestând angajament de învățare pasivă. În acest context, pentru cadrele didactice, este foarte important să posede nu numai abilitățile fundamentale de bază necesare predării disciplinei lor curriculare, dar și să fie capabil să aplice cunoștințe psihosociale și comportamentale eficiente, în timp ce își predau materia. Este aproape previzibil ca investițiile în prevenirea comportamentelor problematice să îmbunătățească oportunitățile generale de învățare și să reducă anxietatea și stresul profesorilor.

Proiectul BASE, ca răspuns la cerința europeană de reformare a întregului sistem disciplinar școlar, identifică în conceptul de abordare pozitivă a comportamentului (PBS) o soluție posibilă și încearcă să-și adapteze principiile practice bazate pe dovezi la contexte școlare uropene eterogene. Din această perspectivă, beneficiarii proiectului vor fi în principal liderii școlari, profesorii și toți elevii, inclusiv cei care provin din grupuri vulnerabile.

Pe parcursul proiectului BASE, vom profita de experiența considerabilă a tuturor partenerilor implicați în identificarea, adoptarea, implementarea și monitorizarea practicilor validate în domeniul cercetării, și în a ajuta educatorii să înțeleagă și să-și îmbunătățească stilurile și abordările de predare, pentru a răspunde provocărilor atunci când ele apar.

Check Also

UnLoc: bunăstare în comunitate pentru persoanele cu dizabilități

Fundația de Abilitare Speranța va implementa, în anul 2024, proiectul “UnLoc: bunăstare în comunitate pentru ...