Zilele trecute a fost dată publicității o cercetare privind nivelul de notorietate a Legii sponsorizării şi modul în care a fost utilizată în ultimele 12 luni de către ONG-urile şi IMM-urile din România. Conform sondajului realizat în perioada 20 octombrie – 20 noiembrie 2015 (”Cum văd ONG-urile şi IMM-urile legea sponsorizării?”, HOSPICE Casa Speranţei, EY România şi Asociaţia pentru Relaţii Comunitare), anul trecut doar 52% dintre companiile respondente au folosit facilitatea fiscală oferită de Legea sponsorizării. Aceasta, în condițiile în care informația este cunoscută de 87% dintre firme.
Ce prevede Legea sponsorizării?
Legea Sponsorizarii nr. 32/1994 acordă posibilitatea companiilor plătitoare de impozit pe profit să direcţioneze, fără niciun cost, 20% din impozitul pe profit, sub forma unei sponsorizări către un ONG care susţine o cauză socială. Ȋn acest caz, cheltuielile de sponsorizare se scad din impozitul pe profit datorat și achitat la stat. Pentru a beneficia de această facilitate, totalul acestor cheltuieli trebuie să ȋndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
1. Se ȋncadrează ȋn cel mult 3 la mie din cifra de afaceri;
2. Nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.
Care este potentialul?
Suma totală care ar fi putut fi direcţionată de companii către sectorul non-profit prin sponsorizare în 2014 atinge echivalentul a 318 milioane de euro.
Ce s-ar putea face cu aceşti bani? (sursa www.stiriong.ro)
- o treime din cei 318 milioane de euro ar putea finanţa un program de 3 ani pentru copiii din familii defavorizate din mediul rural din România
- împădurirea a 2000 hectare de teren
- cu o treime din aceşti bani, s-ar putea construi în România 16 centre de îngrijiri paliative, care să ofere servicii gratuite pentru 32.000 de persoane cu boli incurabile pe o perioada de 12 luni
Ce aduce nou Legea sponsorizării in 2016?
- crește limita de 0,3% din cifra de afaceri la 0,5%, ceea ce înseamnă sume mai mari pe care companiile le pot dona
- o noutate cu mare potenţial este creditul fiscal, care permite sponsorului să realizeze sponsorizări chiar dacă nu obtine profit in anul curent. În cazul acesta, suma este asigurată de un credit fiscal disponibil pe o perioadă de 7 ani. În acest interval, compania are timp să îşi îmbunătăţească rezultatele financiare şi să deducă din impozitul pe profitul viitor sponsorizările realizate în anii fără profit, acumulate în creditul fiscal. (sursa www.stiriong.ro)
Să nu lăsăm să se piardă aceste sume uriaşe de bani care ar putea susţine o cauză socială!