Acasa / Blog / Serviciile psiho-sociale pentru copiii de la Școala Gimnazială Teremia Mare

Serviciile psiho-sociale pentru copiii de la Școala Gimnazială Teremia Mare

O echipa mobila de specialisti din cadrul Fundatiei de Abilitare Speranta se depaseaza saptamanal in localitatea Teremia Mare pentru a sprijini copiii cu cel putin un parinte plecat in strainate de mai bine de 6 luni din cadrul Școlii Gimnaziale.

Echipa multidisciplinara mobila este formata din: doi psihologi, doi psihopedagogi, un consilier educational si vocational, un coordonator de incluziune.

Psihologii realizeaza interventia prin observare sistematica, investigatii speciale pentru identificarea nivelului de dezvoltare general, iar in functie de necesitate va fi evaluat si nivelul de dezvoltare cognitiv, de comunicare, personal-social, nevoi educationale etc., in functie de care isi vor orienta interventia terapeutica de stimulare, compensare, abilitare, reabilitare.

Psihopedagogii se ocupa cu depistarea unor eventuale dificultati de dezvoltare, invatare si adaptare ale copiilor/elevilor in procesul educational in institutii de invatamant general; b) oferirea suportului psihopedagogic necesar pentru depasirea dificultatilor si asigurarea dinamicii pozitive in dezvoltarea copilului/elevului; c) monitorizarea evolutiei copilului/elevului in procesul educational; d) acordarea asistentei metodologice cadrelor didactice, cadrelor didactice de sprijin, parintilor/reprezentantilor legali ai copilului, altor specialisti privind specificul de dezvoltare si necesitatile de suport a copiilor cu cerinte educationale speciale; e) desfasoara activitatile de evaluare nivelului de dezvoltare al limbajului, a nivelului de comunicare, abateri in dezvoltarea limbajului, alternative in comunicare, daca, din evaluarea psihologica se evidentiaza un decalaj de dezvoltare al limbajului sau este evidentiata nevoia de corectare a limbajului.

Consilierul scolar si orientare vocationala intervine prin adaptarea elevului la probleme specifice mediului scolar. Analizeaza problemele specifice mediului scolar: adaptare scolara, motivatie scolara, deprinderi de studiu, absenteism, esec si abandon scolar etc. Consilierul scolar observa si evalueaza performanta scolara, comportamentul si dezvoltarea elevului, utilizand metode si instrumente specifice. Expertul ofera interventii cu caracter suportiv in situatii de criza elevilor care se confrunta cu dificultati specifice mediului scolar: dificultati de invatare, dificultati de adaptare scolara etc.  Specialistul implica elevii in activitati de autocunoastere si dezvoltare personala si ii asista elevii in formarea si dezvoltarea deprinderilor si atitudinilor utile in luarea deciziilor legate de cariera. Intocmeste profilul vocational si recomanda elevilor programe de studiu adecvate aptitudinilor.

Acest proiect presupune mai multe actiuni cu un impact judetean. Este vorba despre activitati de tip scoala dupa scoala, ateliere de relaxare si de socializare, consiliere parentala, consiliere juridica, asistenta sociala de sprijin, coordonarea activitatilor, suportul autoritatilor locale si judetene, informare si sprijin pe mai multe planuri.  

Școala Gimnazială din Teremia este partener într-un program pilot complex de intervenție pentru famililile cu cel putin un părinte plecat în străinătate, alături de Liceul Tehnologic „Romulus Paraschivoiu” Lovrin, Liceul Tehnologic „Valeriu Braniste”, în cadrul proiectul  „SMART COMMUNITY-Program de prevenire a fenomenului de părăsire timpurie a școlii pentru copiii cu părinți plecați la muncă în străinătate” (cod proiect 139568). Leader de proiect este Fundația de Abilitare Speranța din Timișoara, o organizație cu aproape 30 de ani de experiență în incluziunea socială și interventie timpurie pentru copii cu diverse nevoi speciale.

Începand cu luna septemprie, am început activitățile în scoala din Teremia Gimnaziala Teremia Mare, unde copiii și parinții inscriși în acest program  beneficiaza gratuit de activități care nu existau in zona. 

Primăria Comunei Teremia Mare susține acest proiect în comunitate în vederea identificării celor mai bune soluții pentru asigurarea integrării sociale și educaționale a copiilor cu cel puțin un părinte plecat în străinătate, Alaturi de Inspectoratul Scolar Judetean, DGASPC Timis SI cjrae Timis.

Proiectul SMART COMMUNITY-Program de prevenire a fenomenului de părăsire timpurie a școlii pentru copiii cu părinți plecați la muncă în străinătate Cod proiect 139568”, Program Operaţional Capital Uman, Axa Prioritara Educaţie şi competenţe, Operaţiune compozită OS 6.2, OS 6.3, prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020, a inceput in luna iune 2021 si va dura 30 de luni si are o valoare totala de 4.770.093,79 lei.

Check Also

Poveste terapeutica: Oliver și Lumânarea magică

Oliver și Lumânarea magică Povestea unei lumânări care învață copilul să își găsească propria strălucire ...